7/05/2014

#10 Karnawał blogowy

Fotografia autorstwa Gabriela Bouysa.




Jak obiecałam, tak zrobiłam, jest Karnawał. Obiecałam też osobny blok poświęcony Breaking Bad, więc coby nie zachwiać równowagi we wszechświecie, z tej obietnicy się już nie wywiążę, przynajmniej nie w tym miesiącu (bo stanęłam w martwym punkcie, w połowie trzeciego sezonu). Enjoy!

Z cyrkiem w podróż wyruszyć już czas - nie wiem, czy wiecie, ale seriale fantastycznie ogląda się w towarzystwie innych fanów. Serio, nic tak nie cieszy, jak kilka-kilkanaście tygodni wspólnych dyskusji i ogólnego fanowania. Więc jeśli zastanawialiście się kiedyś nad zabraniem się za Carnivale (a wiem, że się zastanawialiście, każdy się choć raz w życiu zastanawiał) albo po prostu macie w planach powtórkę - teraz jest na to idealny moment, bo Gosiakowa zaczęła właśnie serię notek, w których dzieli się wrażeniami z rewatchu.

Supernatural s1-9, suplement - tymczasem Aletheia przebrnęła przez wszystkie sezony SPN i na koniec dzieli się bardzo ciekawymi spostrzeżeniami na temat serii.

Wilk, czyli kojot - wiedzieliście, że Struś Pędziwiatr nie jest strusiem? Ja nie wiedziałam. U Michała niszczenie dzieciństwa 101.

Arkadia pełna książek - Noida zachęca do zapoznania się z twórczością Shirley Jackson i Craig Rice i przy okazji dzieli się refleksjami a propos losów obu pań. Z powieściami Rice się do tej pory nie zetknęłam (co po przeczytaniu tej notki planuje w najbliższym czasie zmienić), ale o Jackson zawsze warto przypominać.

Młotkiem w film tudzież filmowy młotek - rzeczowa i jakże słuszna krytyka obu części Thora.

Równie rzeczowy i równie słuszny list otwarty do Zacka Snydera. Ten plakat trafia w moją wrażliwość.

Wciąż w temacie Myszmaszu - w #60 odcinku został poruszony problem queerbaitingu. Ciekawa dyskusja podczas audycji, ciekawa dyskusja rozpętała się też w komentarzach u Myszy. Warto się z tematem zapoznać. Z podcastem też, jeśli jeszcze nie znacie. Wiem, że ja się będę bliżej zapoznawać w drodze w Tatry. To, plus ostatnia audycja AG. I obowiązkowo nadganianie Night Vale. Co tu dużo mówić, podcasty to świetna rzecz, kiedy ma się przed sobą osiem godzin jazdy autobusem. Ale to już temat na osobną notkę. Znaczy, podcasty, nie autobusy.

Czytanie w Empiku a kwestia... - bardzo rozsądny tekst o... no cóż, czytaniu w Empiku. Przyznam, że szczęśliwie nigdy nie spotkałam się z negatywnymi efektami zjawiska, toteż nigdy nie zastanawiałam się nad problemem. Ba, nie pomyślałam nawet, że podczytywanie w księgarniach problem stanowi.

Rzecz o tym, jak pozbycie się Kristen Stewart z obsady jest złą decyzją. Nie, serio. Ciekawy punkt widzenia, przyznam, że nigdy nie patrzyłam na Śnieżkę i Łowcę i możliwy sequel/spin-off pod tym kątem. ... Ok, w ogóle nie oglądałam Śnieżki i Łowcy, pod żadnym kątem.

PS Jeśli posiadacie jakąś wiedzę na temat niedziałających touchpadów w Dellach - teraz jest doskonały moment, by się tą wiedzą podzielić. Będę bardzo wdzięczna, przyjmuję porady, teorie spiskowe a także wyrazy współczucia.