11/15/2013

Liebster Award


Dziękuję za zaproszenie do zabawy Anth i Oli :)

1. Co daje Ci pisanie bloga? Co zmieniło się w Twoim życiu od kiego go założyłaś?
Zajęcie? Nie wiem, lubię sobie myśleć, że pracuję nad warsztatem, ale to myślenie życzeniowe, bo wielu postępów nie widzę. Czasem próbuję świadomie pracować nad stylem, ale zazwyczaj otwiera się strumień świadomości i leeeeciiii, bez ładu i składu, za to w - mam nadzieję - lekkim tonie.
Ze spraw przyjemniejszych, jestem pewnie nieco mniej sfrustrowana, bo mam się z kim dzielić wrażeniami popkulturowymi. A może jednak jestem nieco bardziej sfrustrowana, bo im więcej Was czytam tym więcej własnych braków w wiedzy dostrzegam? Nie wiem, w każdym razie świetnie mieć z kim pogadać w internetach.
Odpowiedziałam na pytanie?

2. W jakim stopniu cierpisz na uzależnienie od Internetu? Ile najdłużej byłabyś w stanie wytrzymać bez dostępu do sieci [i czemu tak krótko]?
Śmieszna rzecz, bo tak długo, jak mam nieograniczony dostęp do internetów nie ciągnie mnie do nich szczególnie i mogę nie otwierać laptopa przez parę dni. Ale kiedy tylko tracę łączę, zaczynam się zastanawiać co słychać na tym forum, na którym ostatni raz udzieliłam się przed maturą. Czyli chyba w sporym stopniu.

3. Wyobraź sobie, że możesz zamieszkać w świecie z dowolnie wybranej książki. Jaką powieść wybierasz i dlaczego?
Same trudne pytania. Ło matko, nie wiem, mogę wymienić wiele światów, od których wolałabym się trzymać z daleka. Nie wiem, nie pamiętam, kiedy ostatnio obejrzałam lub przeczytałam cokolwiek, co rozgrywa się w przyjaznym Owcy uniwersum, pas.

4. Masz jakieś irracjonalne lęki albo dziwne manie? Napisz kilka słów o swoich dziwactwach.
Przed wejściem pod prysznic muszę umyć ręce. Bo jak to tak, myć się brudnymi :x W mojej głowie ma to sens.

5. Co zwykle robisz gdy powinnaś pracować? Innymi słowy: jak najchętniej marnujesz czas?
Bloguję, duh ^^

6. Jaki jest najgorszy film jaki w życiu widziałaś i czym zasłużył sobie na to zaszczytne miano?
Oglądam sporo tanich horrorów, więc prawdopodobnie widziałam w życiu więcej złych filmów, niż tych dobrych, większość chyba wypieram. Ostatnio podpadło mi czeskie Zło, okrutnie zajeżdżone klisze zrealizowane bez polotu i traktowanie widza jak debila, czyli najgorsze, czego się może twórca dopuścić.

7. Czy piszesz coś poza blogiem? Jeśli tak, to co?
Jakem byla jeszcze mloda pisywałam opowiadania i miniatury, głównie horrory, szeroko pojęte dark fantasy, urban fantasy, pisałam swoją PeŻetkę a'la Felix Castor, próbowałam sił w NaNoWriMo, generalnie jestem niespełnioną duszą artystyczną. Ostatnim gwoździem do trumny PeŻetki (która po dziś dzień funkcjonuje pod tytułem roboczym) był wspomniany Castor, który uświadomił mi, jak beznadziejną wtórnością błysnęłam. PeŻetka została odłożona na bok, że niby standardowe leżakowanie, ale już nigdy nie doczekała się korekty ani w ogóle niczego.

8. Podlinkuj swoją ulubioną własną notkę i powiedz dlaczego akurat ją wybrałaś [tak, ukradłam to pytanie, bo niesamowicie mi się podoba].
Wzięli i popsuli. Rzadko kiedy mi się tak fajnie malkontenci.

9. Gdybyś musiała wybrać, z jakiego zmysłu byłoby Ci najłatwiej zrezygnować?
Z tego słynnego kobiecego zmysłu :3 I tak szwankuje.

10. Co myślisz o znajomościach zawieranych przez Internet?
Wspaniała sprawa, mają tę przewagę nad znajomymi z reala, że to grono dobieramy sobie zupełnie samodzielnie i jeśli dobrze pójdzie, kończymy otoczeni samymi świetnymi osobami. I tak myślę, że mnie się udało.

11. Gdybyś mogła otrzymać jedną supermoc, na co padłby Twój wybór?


1. Oskar za najlepszy film 2013 roku trafi do...?
Ten taki... no wiecie, który. Z tym takim tym, no!
Nie wiem, przepraszam, funkcjonuję kompletnie poza obiegiem. 

2. Największe serialowe zaskoczenie tego sezonu to...
Znów, nie śledzę premier, nie jestem na bieżąco z nowościami, zawsze coś nadganiam, zazwyczaj z marnym skutkiem.

3. Trzy ulubione książki z dzieciństwa to?
Przygody Pchły Szachrajki, Brzechwa dzieciom i Harry Potter.

4. Filmy w kinie czy w zaciszu domowym?
W kinie, mimo wielu uroczych przywar seans na sali kinowej ma swoje uroki.

5. Kobieta-gracz gra tylko w Simsy?
Srsly, Olu? Co Ty za herezje szerzysz ;)

6. Aktorskie odkrycie 2013 roku:
Melissa McBride, zdecydowanie. Nie jest do końca odkryciem tego roku, oglądamy ją w TWD od pierwszego sezonu, już w zeszłym roku jej postać wychodziła na prostą, ale dopiero teraz widać, jak ogromną zmianę przeszła i jak genialnie Melissa tę bohaterkę poprowadziła. Na przestrzeni czterech sezonów Carol zmienia się z zahukanej, szarej myszki w silną kobietę. Fizycznie nie zmienia się w niej zupełnie nic, ale energia i siła, którymi emanuje Melissa, to jak w paru gestach, spojrzeniu, zmianie tonu jest w stanie oddać skomplikowany charakter swojej bohaterki... coś niesamowitego.

7. Ulubiony filmowy lub serialowy bromance?
Serce mi pęka i dusza krwawi, ale muszę wybrać JD i Turka zamiast Joey'ego i Chandlera. W końcu dojrzałam do tej deklaracji. JD i Turk biją bromance Przyjaciół.

8. Twój najbardziej popularny post to?
Ten o recenzentach i kucyponkach. W ogóle najbardziej nośne teksty to te dotyczące blogosfery.

9. Plany blogowe: zdobycie świata czy umocnienie pozycji w niszy?
Jeśli czegoś się nauczyłam to żeby absolutnie nigdy i niczego nie planować, i tak zawsze wychodzi na opak.

10. Poezja czy proza?
Proza. Powoli przekonuję się do poezji, przede wszystkim czytam w oryginale i nie bawię się w ambitne polskie tłumaczenia. Ale po kilku latach regularnego wypaczania poezji przez porąbane polinistki jeszcze długa droga przede mną.

11. 3D czy 2D?
Na dłuższą metę 2D, okulary noszę od święta, nienawidzę mieć czegoś na nosie, seanse 3D to dla mnie droga przez mękę.

Raz jeszcze dziękuję, nie nominuję nikogo, zapraszam wszystkich.